Mød pressen – med ro og overskud

06.11-2018

Nogle virksomhedsledere frygter mødet med pressen. De er bange for hårdtslående og ubehagelige spørgsmål fra journalister. Hvis virksomheden står i en krisesituation, kan det være ekstra ubehageligt at skulle møde ivrige journalister, der går efter den kritiske vinkel. Men mødet med pressen kan trænes og forberedes.

Den gode formidling kan trænes

09.10-2018

Er du tryg ved at stille dig op for en større forsamling og præsentere? Nogle personer trives rigtig godt med formidlingsrollen, mens andre helst undgår situationen – og bliver nervøse. Ved hjælp af konkrete støtteværktøjer og et større indblik i, hvordan du lykkes med at styrke dine formidlingsevner, kan du træne dig selv til blive en skarpere formidler. Men hvad skal der til?

Grundfortælling før storytelling

19.06-2018

De virksomheder som positionerer sig stærkest i markedet, er som regel dem, der er gode til at fortælle historier. Storytelling er et middel til at formidle betydning og meninger. Men det er grundfortællingen, som skaber fundamentet for, hvilke historier virksomheden skal fortælle.

Forstå kundernes kunder og styrk jeres eget salg

30.05-2018

Hvis I ønsker at styrke salget (BtB), kan det være en god idé at kigge nærmere på jeres kunders kunder. Ved at flytte fokus helt ud til slutbrugeren, bliver I klogere på den værdi, jeres kunder skaber hos deres kunder. Det styrker jeres salgsargumenter. Men hvordan I bliver I bedre til at forstå jeres kunders kunder, så I kan sælge mere? En metode er at anvende persona beskrivelser og arbejde med værditilbud.

Udvikling af nye kontaktpunkter skaber mersalg

22.05-2018

Hvis I ønsker at skabe mersalg, kan det være en god idé at identificere alle de kontaktpunkter, I har med jeres kunder. Metoden er effektiv og anvendelig for alle typer virksomheder. Men hvad er et kontaktpunkt, og hvordan kan I, via udvikling at nye kontaktpunkter, skabe et mersalg?