Hvordan får vi kunderne til at huske os?

05.12-2018

Når vi ønsker, at kunderne skal vende tilbage, og tale godt om os, kan det være en god idé at kigge nærmere på hvordan, og hvad de husker os for. Nyere forskning peger på, at virksomheder med fordel kan kigge på, hvordan kundernes oplevelse hænger sammen med deres hukommelse. Men hvordan designer vi mindeværdige oplevelser for vores kunder?

Loyale kunder går ikke op i pris

20.11-2018

Det er billigere at fastholde nuværende kunder frem for at hente nye. Men mange virksomheder arbejder ikke målrettet nok med kundefokus og loyalitetsprogrammer. Konkurrencen er blevet hårdere og forskellen mellem produkterne og ydelserne mindre. Men hvordan får I kunderne til at blive hos jer?

Mød pressen – med ro og overskud

06.11-2018

Nogle virksomhedsledere frygter mødet med pressen. De er bange for hårdtslående og ubehagelige spørgsmål fra journalister. Hvis virksomheden står i en krisesituation, kan det være ekstra ubehageligt at skulle møde ivrige journalister, der går efter den kritiske vinkel. Men mødet med pressen kan trænes og forberedes.

Den gode formidling kan trænes

09.10-2018

Er du tryg ved at stille dig op for en større forsamling og præsentere? Nogle personer trives rigtig godt med formidlingsrollen, mens andre helst undgår situationen – og bliver nervøse. Ved hjælp af konkrete støtteværktøjer og et større indblik i, hvordan du lykkes med at styrke dine formidlingsevner, kan du træne dig selv til blive en skarpere formidler. Men hvad skal der til?

Grundfortælling før storytelling

19.06-2018

De virksomheder som positionerer sig stærkest i markedet, er som regel dem, der er gode til at fortælle historier. Storytelling er et middel til at formidle betydning og meninger. Men det er grundfortællingen, som skaber fundamentet for, hvilke historier virksomheden skal fortælle.