Grundfortælling før storytelling

19.06-2018

De virksomheder som positionerer sig stærkest i markedet, er som regel dem, der er gode til at fortælle historier. Storytelling er et middel til at formidle betydning og meninger. Men det er grundfortællingen, som skaber fundamentet for, hvilke historier virksomheden skal fortælle.

Forstå kundernes kunder og styrk jeres eget salg

30.05-2018

Hvis I ønsker at styrke salget (BtB), kan det være en god idé at kigge nærmere på jeres kunders kunder. Ved at flytte fokus helt ud til slutbrugeren, bliver I klogere på den værdi, jeres kunder skaber hos deres kunder. Det styrker jeres salgsargumenter. Men hvordan I bliver I bedre til at forstå jeres kunders kunder, så I kan sælge mere? En metode er at anvende persona beskrivelser og arbejde med værditilbud.

Udvikling af nye kontaktpunkter skaber mersalg

22.05-2018

Hvis I ønsker at skabe mersalg, kan det være en god idé at identificere alle de kontaktpunkter, I har med jeres kunder. Metoden er effektiv og anvendelig for alle typer virksomheder. Men hvad er et kontaktpunkt, og hvordan kan I, via udvikling at nye kontaktpunkter, skabe et mersalg?

LæseLounge for erhvervsledere

15.05-2018

Kom med i et nyt erhvervsnetværk. Bliv dygtigere og få nye kontakter. Vi mødes fire gange. Til hvert møde har vi læst en relevant fagbog. Udover at blive en del af et netværk, møder du forfattere og meningsdannere. Vi giver dig bøgerne, netværket og omgivelserne. Du skal blot læse, reflektere, tage imod.

Når marketing og PR arbejder sammen

10.04-2018

Hvis I ønsker at gøre jer mere synlige, er der to overordnede greb, I kan anvende. Det ene er markedsføring, det andet er public relation (PR). Den ene disciplin er ikke vigtigere end den anden. Begge er nødvendige for at sikre virksomhedens position og øge relationen samt interaktionen med kunderne. Men det er vigtigt, at I kender forskellen i de enkelte discipliner. Ellers går I glip af en fælles forståelse af virksomhedens berettigelse og mål. I værste fald arbejder marketing og PR i hver sin retning.