Virksomhedens sammenhængskraft efter corona-krisen

16.06-2020

Corona-krisen udfordrer den måde, vi normalt driver forretning på. Innovative virksomheder har i en fart omstillet produktionen, tilpasset servicedesignet og i det hele taget revurderet forretningsmodellen. En hurtig omstilling, og en sikker genrejsning, vil særligt lykkes for de virksomheder, som har et tydeligt DNA og en kernefortælling, der støtter og styrker virksomhedens sammenhængskraft.

Hvorfor kommer kunderne til jer?

12.05-2020

Hvis I vil øge jeres muligheder for at påvirke jeres salg positivt, er det en god idé at have et indgående kendskab til jeres kundes købsmotiver. Hvad giver reelt mening for jeres kunder? Hvem er med i købsbeslutningen? Hvad inspirerer jeres kunder? Hvilken shoppetype er jeres kunder? På den måde kan I blive klogere på hele kunderejsen og på, hvilke kommunikationskanaler som egner sig bedst til jer og jeres kunder.

Brandingstrategi – produkt eller virksomhed?

25.03-2020

En brandingstrategi kan være afgørende for jeres virksomheds fremtid og overlevelse. I bør overveje, og beslutte, hvad I skal brande. Helt grundlæggende handler beslutningen om, hvorvidt det er jeres virksomhed, jeres produkter/ydelser eller begge dele, som I skal brande.

Har I en strategi for social selling?

23.03-2020

Social selling er en metode til at rekruttere og udvikle relationer på de sociale medier – med salg for øje. Det handler om at skabe attention, og behov, hos modtageren på en mindre direkte måde end de traditionelle salgsmetoder. Det er afgørende, at I får lagt en strategi og en plan for denne form for markedsføring og branding.

Virksomhedens DNA og den bæredygtige agenda

28.01-2020

Virksomheder, som ønsker at være med til at italesætte, og handle på den bæredygtige agenda – og undgå greenwashing – bør have styr på, hvordan den bæredygtige agenda forenes med virksomhedens DNA. Forudsætningen må være, at virksomheden tager udgangspunkt dens nuværende styrkepositioner formuleret i en tydelig kernefortælling.