Tirsdag den 14. april underviser BizBuddy iværksætter og start-up virksomhedsledere. Undervisningen afvikles for Hovedstadens Iværksætterprogram (HIP)
Mange iværksættere definerer deres målgruppe for bredt og har derfor ikke fokus på de rigtige kunder. Workshoppen giver dig en række metoder til at udvælge de kunder, du får mest ud af. Vi arbejder med at definere den særlige værdi, du tilbyder dine kunder, holdt op mod hvad kunderne værdsætter og vil betale for. Og vi fokuserer på, hvilke markeder der findes og hvilken position du kan og vil indtage. Efter workshoppen kan du definere de kunder, der giver størst værdi og skiller dig ud.
Workshoppen omfatter:
- Værdiskabelse: Bliv skarp på hvilken værdi du skaber for dine kunder
- Segmentering af kunder: Hvordan gør du og hvordan finder du dine favoritkunder?
- Brancher/markeder: Kort introduktion til forskellige måder at få mere viden
- Markedsvalg: Hvordan vælger du de mest attraktive markeder?
- Konkurrenceparameter: Hvordan adskiller din løsning sig fra konkurrenternes?
- Positionering: 6 generelle valgmuligheder
- Redskaber til simpel research: Hvad er det dine kunder værdsætter og gerne vil betale for?
Workshoppens målgruppe
Iværksættere som ønsker at arbejde målrettet med deres markedsposition og kundesegmenter.
Du møder:
Mette Dahl Juelner, ejer af BizBuddy
Mette har tidligere arbejdet som marketingschef hos TV 2 og været mediaplanlægger hos OMD A/S. Derudover har hun salgserfaring fra mediebranchen, og hun har gennem en årrække vejledt små og mellemstore virksomhedsejere i forretningsudvikling. Nu driver hun sin egen virksomhed, BizBuddy, hvor hun rådgiver i salg, kommunikation, service og markedsføring samt event- og konferenceudvikling. Mette har blandt andet en Mastergrad i Oplevelsesledelse fra RUC.