Tidligere marketingchef på TV2 vil hjælpe små og mellemstore virksomheder med at profilere sig både via markedsføring og events.
Med erfaring fra et job som projekt manager hos Bussiness & Events Elsinore samt som marketingchef hos TV2 vil Mette Dahl Juelner som selvstændig hjælpe små og mellemstore virksomheder med at få deres produkter ud over rampen.
“Små og mellemstore virksomheder er gode til at udvikle produkter, men knap så gode til at få dem ud på markedet. Jeg vil gerne hjælpe dem både med at se på deres vækstpotentiale samt med at koordinere salg, markedsføring og pr-aktiviteterne.”
Det synspunkt bliver bakket op i dagens Børsen, hvor formanden for Markedsmodningsfonden, Carsten Bjerg, skriver, at for mange nye virksomheder lykkes det ikke at komme fra idè til et egentligt gennembrud. En af årsagerne kan være mangel på strategiske og kommercielle kompetencer i virksomheden.
De barrierer, som en ny virksomhed oplever, er beskrevet i en ny rapport, Når nye løsninger skal på markedet, som Erhvervsstyrelsen har fået udarbejdet.
Mette Dahl Juelners nye virksomhed hedder BizBuddy og tanken er, at virksomhederne i stedet for at ansætte en salgschef eller en kommerciel chef, hyrer Mette Dahl Juelner ind.
“Jeg kan lave en analyse for en virksomhed på en times tid og derefter aflevere 3-5 konkrete handlingspunkter, som der skal fokuseres på. Det kan f.eks. også være, at jeg kan komme med inspiration samt briefe reklamebureauet eller en grafiker, eller hvad der nu skal til”, siger Mette Dahl Juelner.
Udover det rent kommercielle fokus, vil Mette Dahl Juelner fokusere på konferencer og eventudvikling.
“Jeg har de seneste fem år arbejdet med udvikling og konceptualisering af events og konferencer. Så mine kunder kan også være offentlige, som har brug for at tiltrække events til byen og dermed skabe vækst gennem oplevelsesøkonomi,” siger Mette Dahl Juelner, der har en Mastergrad i oplevelsesledelse fra RUC.
PRESSEKLIP fra www.bureaubiz.dk, den 11. december 2014