I samarbejde med META-DK udbyder BizBuddy kurser i efteråret. Ét af kurserne handler om, hvordan du styrker arbejdet med pressen og hvad der skal til for at få de gode historier i medierne?
Alt for mange virksomheder går glip af gratis omtale, fordi de enten mangler kompetencerne eller endnu ikke har set mulighederne og fordelene ved at arbejde målrettet med pressen og medierne. På dette kursus får du en større viden omkring medieverden, spillereglerne og præmisserne for et målrettet kommunikationsarbejde. Vi gennemgår værktøjer der kan hjælpe dig med at øge synligheden og få fortalt de gode historie. Og så ser vi naturligvis på, hvordan den gode pressemeddelelse ser ud.
Når du har gennemført kurset, vil du blandt andet vide mere om:
Hvordan mediebranchen og mediegrupperne arbejder og fungerer
Hvordan du blive skarpere på din målgruppe
Hvordan du laver en god presseliste
Hvad en god pressemeddelelse skal indehold og hvordan den skal opbygges
Hvordan journalisterne tænker og arbejder
Hvorledes du kan sætte fokus på synergierne mellem dine marketingaktiviteter og dit pressearbejdet
Hvad en god grundfortælling er og hvad den kan betyde for din virksomhed
Kurset varer to dage (oktober 2015) og kan bookes nu på. Læs mere her: PRESSEHÅNDERING