Sæt retning, tiltræk kunder og differentiér din virksomhed med en unik fortælling

En stærk kernefortælling sætter retning, skaber sammenhæng og gør det muligt at skille sig ud i en verden præget af konstant forandring og øget konkurrence. Kernefortællingen skaber en rød tråd på tværs af aktiviteter som branding, markedsføring, intern kommunikation og strategisk ledelse.

Men det kan være udfordrende at finde frem til virksomhedens særlige dna og få formuleret en tydelig kernefortælling. Ofte fordi fokus overskygges af den daglige drift, hjemmeblindhed eller manglen på tid og kompetencer. Denne trin-for-trin guide hjælper dig med at identificere virksomhedens særlige styrkepositioner, dna og fortælling – på en enkel og effektiv måde.

Virksomhedens kernefortælling fører læseren gennem en inspirerende og struktureret proces, der kombinerer relevante eksempler, målrettede øvelser og brugbare værktøjer. Det handler ikke kun om at beskrive, hvad virksomheden gør, men om at afdække og formidle, hvorfor den eksisterer, og hvilken værdi den skaber for kunder, medarbejdere og resten af omverdenen.

Bogen henvender sig til iværksættere, soloselvstændige og ledere i mindre og mellemstore virksomheder, der ønsker at styrke deres virksomheds fortælling og positionering. Men er lige så relevant for større organisationer, der har behov for at forny deres dna og skabe en mere klar og fokuseret kommunikation. Uanset udgangspunktet hjælper denne bog med at gøre processen overskuelig og inspirerende.

Udgivelsesdato: 1. maj 2025.

Bestil bogen her

 

Hvad siger læserne om bogen?

”Jeg positivt overrasket over, hvor praktisk og anvendelig denne bog er. En motiverende og brugbar bog for alle, der vil styrke deres virksomheds fortælling”.
Pernille Lydia Sørensen, co-founder, Monto

”Øvelserne udfordrer og driver én fremad, så kernefortællingen skaber sig selv.”
Tine Thiesson og Henriette Kvolbæk Nielsen, partnere i YourRelo

” Denne bog giver en et bedre overblik over sin forretning og gør denne rejse lidt mere overskuelig. 5 stjerner herfra.”
Emilie Rasmussen, founder af Drews Dogware

” Bogen er er en kogebog til din kommunikation. Hvis du gennemgår dens øvelser, som er logisk og struktureret bygget op, får du maggi-terningen til din virksomheds kommunikation. Kernefortællingen til din virksomhed er en suveræn støtte til din kommunikation – uanset hvilket medie du vælger at bruge til at nå din målgruppe.”
Lone Nordby, stifter af Perspektiv på Alder

”Bogen bør være tvangspensum for alle iværksættere – punktum!”
Thomas Sylvest, indehaver og stifter af VuduLedelse