Kernefortællingen er jeres ankerpunkt i en omskiftelig verden

16.03-2022

I en globaliseret verden med kriser, øget konkurrence og accelererende megatrends, er en stærk kernefortælling vigtigere end nogensinde. Den sætter retningen, styrker jeres sammenhængskraft og markerer jeres markedsposition. En skarp kernefortælling er relevant for alle organisationer og et vigtigt redskab til at fortælle jer selv og jeres omverden, hvem I er noget for – og hvor I skal hen.

Hvordan skaber I menneskelige brands?

10.02-2022

Jeres såkaldte ”tone of voice” kan bidrage positivt til jeres positionering og brande jer skarpere i en konkurrencepræget og dynamisk verden. Hvad er jeres fælles stemme, og hvordan kommer I frem til den?

Hvordan bærer I den grønne agenda ud i verden?

13.01-2022

Hvis I er kommet godt i gang med at handle på den bæredygtige agenda, bør I kigge på, hvordan det forenes med jeres fælles DNA/kernefortælling, og hvordan I italesætter jeres indsatsområder til jeres mange interessenter.

Loyale kunder går op i service og dialog – ikke pris

04.01-2022

Vil I skabe flere loyale kunder, kan det i de fleste tilfælde betale sig at investere i eksisterende kunder fremfor at tiltrække nye. Analyser peger på, at det i gennemsnit tager tre år, før der er break-even på en kunde. Loyalitetsundersøgelser viser også at den primære årsag til, at kunderne forlader jer, ikke handler om prisen på jeres produkt eller ydelse, men i højere grad manglende service og dialog

Undgå salgstaler i jeres pressemeddelelser

02.12-2021

En pressemeddelelse skal være så objektiv som mulig. Jo mere jeres formuleringer og vinkling ligner en journalistisk artikel eller nyhed, jo bedre. Kernefortællingen er jeres støtteredskab i arbejdet med pressen.