Shit, vi er havet i en storm

23.09-2021

En shitstorm er et andet ord for en stor mængde negativ mediedækning, klageregn eller dårlig omtale. Den værste form for shitstorm kan være ret ukontrollerbar. I værste fald kan den true virksomhedens fremtid og eksistensgrundlag. Alle virksomheder er derfor principielt i skudlinje for negativ omtale og må derfor forholde sig til, hvordan sådan en krise håndteres.

Hvordan ”brændemærker” I jer til succes?

12.08-2021

Branding er virksomhedens særlige profil. Målet er at skabe et afsæt, hvor I på en positiv måde skiller jer ud fra jeres konkurrenter. Et stærkt brand kan have en positiv indvirkning på jeres virksomhedens markedsværdi. Men hvad er fundamentet for et stærkt brand?

Har I styr på jeres medieplanlægning?

21.06-2021

Hvis I vil lykkes med jeres markedsføring, bør I allokere tid og ressourcer på at få defineret og planlagt jeres mediestrategi og -plan. Det giver jer et overblik, er nemmere at måle på og medvirker forhåbentlig til, at I opnår de resultater, I ønsker for at få positioneret jer stærkere i markedet – og får skabt øget salg for jeres produkter eller ydelser.

Hvem er I sponsor for – og hvorfor?

06.05-2021

I en verden med heftig reklamestøj, kan det være en god idé at tegne sponsorater, som et alternativ til at trænge igennem til de travle forbrugere. Sponsorater kan være både kommercielle og non-kommercielle. Det afgørende er, at I tegner sponsorater som både matcher jeres virksomheds DNA, får rakt ud til målgruppen og giver gevinst i forhold til jeres omdømme.

Hvordan kommunikerer du som leder på de sociale medier?

19.04-2021

Flere ledere kommunikerer på de sociale medier og anser det som en moderne og helt afgørende del af ledelsesrummet. Formålet er at skabe nærhed til modtagerne og få synliggjort væsentlige ledelsesbudskaber på en effektiv og personlig måde. Men hvad skal lederen være opmærksom på for at styrke de kommunikative evner og opnå gennemslagskraft på de sociale medier?